Jak zajistit, abyste personalistu zaujali právě vy?

Personalista je něco jako lovec diamantů. Jeho úkolem je mezi stovkami obyčejných kamenů najít ten, který má obrovskou hodnotu. Tím diamantem je kandidát, jenž zapadne do týmu tak přesně jako poslední chybějící dílek do skládačky. Jaké úvahy se mu honí hlavou? A jak to udělat, abyste tím drahým kamenem byli právě vy? 

Cíl personalisty je jasný – chce obsadit volnou pozici tím nejlepším možným kandidátem. A hledí při tom nejen na profesní, ale i na lidské kvality. Jenže v e-mailové schránce mu denně přistávají desítky či stovky životopisů, kterými se musí prokousat. Některé jsou nerelevantní, další průměrné a jiné tak skvělé, že mu utkví v paměti. A vaším cílem je se dostat do třetí skupiny. Jak na to?

1. Vytvořte odpověď na míru dané pozici

Součástí odpovědi na pracovní nabídku je zpravidla i krátký průvodní text, kterým se stručně představíte a vysvětlíte, čím vás pozice zaujala. Jde vlastně o takový malý motivační dopis. Problém je, že si řada uchazečů vytvoří univerzální představení, které využívá opakovaně. A to je chyba! Personalista by už se samotné odpovědi měl poznat, že víte, do jaké firmy se hlásíte, a dokážete vysvětlit, proč jste si vybrali právě ji. A navíc – když každé odpovědi věnujete chvilku času, vyhnete se tomu, že v textu omylem zůstanou informace, které pro danou pozici nejsou vůbec relevantní. 

2. Napište CV, ne román

Pokud jste své šance nepohřbili porušením prvního bodu, můžeme se přesunout k CV. Profesní životopis musí být stručný – vejít byste se měli na jednu až dvě strany. Jeho součástí by měla být portrétní fotka v pasovém formátu, na obrázky z dovolené nebo party rovnou zapomeňte. Personalisté životopisy spíše skenují, než že by je důkladně pročítali, a proto informace seřaďte logicky, zvýrazněte to podstatné a uvádějte jen údaje, které považujete za nutné. 

3. Odlište se od konkurence

Obsah CV bychom měli, tak se pojďme podívat na jeho formu. Pokud pozice, o kterou se ucházíte, nevyžaduje přísně formální chování, můžete se při zpracování životopisu trochu odvázat. Pohrát si můžete s barvami, písmem nebo uspořádáním informací. Výsledek by ale vždy měl zůstat srozumitelný a čitelný. A navíc – nikdy nevíte, jaký vkus má ten, komu CV posíláte, a tak si divoké experimenty raději schovejte pro jiné situace. Zkrátka platí, že originalita se při styku s personalistou vyplácí, ale vždy s citem pro situaci. 

4. Nabídněte něco navíc

Pokud myslíte, že disponujete vlastnostmi, které by potenciálního zaměstnavatele mohly zaujmout, můžete strohé strukturované CV vyměnit za resumé. V něm můžete kromě profesní historie zmínit také konkrétní dovednosti nebo dosažené úspěchy. Podařilo se vám úspěšně uvést na trh nový produkt? Pochlubte se s tím! Přednášeli jste na prestižní konferenci? Nenechávejte si to pro sebe! U personalisty tak můžete získat body navíc za to, že za vámi stojí hmatatelné výsledky.

5. Buďte upřímní

Správný personalista by měl být tak trochu psycholog. Měl by rozumět lidem a umět číst v jejich chování i neverbálním projevu. Proto se při pohovoru snažte zůstat sami sebou. Jistě, před potenciálním zaměstnavatelem chceme všichni působit co nejlépe, ale přehrávání vám může zlomit vaz. Kromě toho, že budete nervózní, je pravděpodobné, že HR specialista stejně pozná, že něco předstíráte. Proto buďte autentičtí, aby si vás personalista vybral proto, jací opravdu jste, a ne na základě toho, jací byste být chtěli.

Zdroj obrázků: pexels.com, pixabay.com, freepik.com

Zakladatelka My Résumé, kariérní konzultantka a nadšenkyně do osobního marketingu s více než 8 lety zkušeností s poradenstvím a identifikací unikátních kompetencí klientů. Perfekcionistická designérka a podnikatelka, která ráda sdílí zkušenosti a seznamuje se se zajímavými lidmi.

5 tipů, jak získat zkušenosti při startu kariéry

5 tipů, jak získat zkušenosti při startu kariéry

Bez praxe nejsou koláče. Jenže jak ji získat, když většina firem upřednostňuje kandidáty se zkušenostmi? To je otázka, kterou si po neúspěšném pohovoru pokládá nejeden uchazeč o práci. Mrkněte na způsoby, které vám se získáním praxe pomohou. Všechny začátky jsou...

read more

Zpracování do 72 hodin od předání podkladů

Práce snů ani další příležitosti, při kterých se člověk musí kvalitně prezentovat, rozhodně nepočkají. Pokud máte vybranou šablonu a připravené všechny materiály, garantuji zpracování do 72 hodin od předání kompletní dokumentace. 

Potřebujete své résumé dříve? Využijte možnosti express zpracování do 24 hodin od předání potřebných materiálů. 

Domluvte si nezávaznou online schůzku

Chcete konzultovat možnosti zpracování svého résumé? Dejte nám vědět, rádi se s vámi sejdeme na online schůzce nebo zavoláme a probereme vaše představy a možnosti zpracování.