5 tipů, které vám pomohou s budováním osobní značky

O tom, jestli oslovíte potenciální klienty, nerozhodují v době internetu a sociálních sítí jen vaše profesní kvality, ale také sebeprezentace. Právě způsob, jakým navenek komunikujete své služby a dovednosti, může být důležitým faktorem, který rozhodne o tom, zda s vámi potenciální obchodní partner naváže spolupráci, nebo ne.

Ano, řeč je o osobní značce, která vám v byznysu pomůže relativně snadno otevřít spoustu dveří. Ale zadarmo to nebude. Vybudování silného osobního brandu, který se lidem okamžitě vybaví, když zaslechnou vaše jméno, vás bude stát spoustu času,  práce a mnohdy i pokusů a omylů. Ale výsledek stojí za to. Jak na to?

A co je to vlastně ta osobní značka?

Osobní značka (brand) je vědomě vytvořený soubor vlastností, který vás a vaši práci odliší od ostatních, a tedy i konkurence. Jde o pověstný „faktor X“, který v lidech vzbuzuje zvědavost a touhu vás lépe poznat. Součástí osobní značky jsou základní pilíře, na kterých stavíte své podnikání, ale i asociace, které by se lidem v souvislosti s vámi měly vybavit. Svou specifičnost můžete vyjádřit také osobitými grafickými prvky nebo jazykem, jakým vaše značka promlouvá. 

1. Nebojte se být jiní

Určitě jste si všimli, že si nového člověka, se kterým se seznámíte, mnohem snáze zapamatujete, pokud je něčím specifický. A není příliš důležité, jestli jde o růžové vlasy, nepřeslechnutelný smích nebo třeba vadu řeči. A přesně tak to funguje i ve světě značek, včetně těch osobních. Existuje něco, čím se lišíte od ostatních? Pokud ano, proměňte odlišnost ve svou přednost. Lidé si vás pak vybaví právě díky tomu, že jste v něčem „jiní“.

2. Inspirujte se

Udělejte si průzkum trhu a zaměřte se i na své konkurenty. Na čem postavili svou osobní značku oni? V bodech si sepište nápady, které se vám zdají inspirativní, a zamyslete se, jak byste je mohli dál posunout a přetransformovat pro své potřeby. Nebojte, cílem není nikoho sprostě okopírovat, ale spíše najít impulsy k nakopnutí vlastní kreativity. S tím, jak „krást“ tak, abyste přišli s něčím novým, a navíc měli z výsledku radost, vám poradí knížka Kraď jako umělec od Austina Kleona.

3. Ale zůstaňte autentičtí

Pokud byste se při budování osobního brandu rozhodli jen slepě napodobovat cizí nápady, výsledek pravděpodobně nebude fungovat. Lidé totiž dříve nebo později poznají, že se jedná o pózu, která vám není vlastní. Když zůstanete autentičtí a sami sebou, bude se vám lépe pracovat a nestane se, že byste v nestřeženém okamžiku vypadli z role. Jistě, určitá stylizace je přípustná a mnohdy i přínosná, ale musí být v souladu s vaším naturelem.

4. Vyberte si ty správné komunikační kanály

Aby se o vás lidé dozvěděli, budete potřebovat platformu pro prezentování své osoby a práce. To, zda půjde o web, blog, Facebook, Instagram nebo LinkedIn nebo jejich kombinaci, záleží na vašich preferencích a samozřejmě i cílové skupině. A rozhodně platí, že nemusíte být za každou cenu všude. Proto se soustřeďte na ty kanály, které vám v kontextu vaší činnosti dávají největší smysl, a ty si hýčkejte, vylepšujte a udržujte je aktuální.

5. Nebojte se pochválit

Řada Čechů je vychována v duchu hesla, které praví, že „samochvála smrdí“. Jistě, nikdo nemá rád lidi, kteří mluví jen o sobě a svých úspěších. Ale když zvolíte tu správnou formu, není na tom, že se pochlubíte tím, co se vám povedlo, nic špatného. Získali jste nového klienta? Máte skvělou zpětnou vazbu od zákazníků? Napsali jste úspěšný článek? Objevili jste se v médiích? Dejte o tom ostatním vědět a podělte se s nimi o svou radost. Ale vždy s mírou a pokorou.

Zdroj obrázků: pexels.com, pixabay.com, freepik.com

Zakladatelka My Résumé, kariérní konzultantka a nadšenkyně do osobního marketingu s více než 8 lety zkušeností s poradenstvím a identifikací unikátních kompetencí klientů. Perfekcionistická designérka a podnikatelka, která ráda sdílí zkušenosti a seznamuje se se zajímavými lidmi.

5 tipů, jak získat zkušenosti při startu kariéry

5 tipů, jak získat zkušenosti při startu kariéry

Bez praxe nejsou koláče. Jenže jak ji získat, když většina firem upřednostňuje kandidáty se zkušenostmi? To je otázka, kterou si po neúspěšném pohovoru pokládá nejeden uchazeč o práci. Mrkněte na způsoby, které vám se získáním praxe pomohou. Všechny začátky jsou...

read more
Jak zajistit, abyste personalistu zaujali právě vy?

Jak zajistit, abyste personalistu zaujali právě vy?

Personalista je něco jako lovec diamantů. Jeho úkolem je mezi stovkami obyčejných kamenů najít ten, který má obrovskou hodnotu. Tím diamantem je kandidát, jenž zapadne do týmu tak přesně jako poslední chybějící dílek do skládačky. Jaké úvahy se mu honí hlavou? A jak...

read more

Zpracování do 72 hodin od předání podkladů

Práce snů ani další příležitosti, při kterých se člověk musí kvalitně prezentovat, rozhodně nepočkají. Pokud máte vybranou šablonu a připravené všechny materiály, garantuji zpracování do 72 hodin od předání kompletní dokumentace. 

Potřebujete své résumé dříve? Využijte možnosti express zpracování do 24 hodin od předání potřebných materiálů. 

Domluvte si nezávaznou online schůzku

Chcete konzultovat možnosti zpracování svého résumé? Dejte nám vědět, rádi se s vámi sejdeme na online schůzce nebo zavoláme a probereme vaše představy a možnosti zpracování.